Una diada plena de jocs
El divendres 6 de Febrer, tots els alumnes de l’escola van gaudir d’una diada lúdica molt especial. El pati es va omplir de nens i nenes jugant durant tot el dia a aquells jocs que, en aquesta primera setmana del projecte interdisciplinari, havien treballat a les aules.
Els encarregats d’explicar, guiar i engrescar als més petits, van ser els alumnes de 5è i 6è, que amb molta cura i dedicació, van acompanyar i van fer jugar a la resta d’alumnes de l’escola.
Felicitats a tots ells! Estem orgullosos de vosaltres!
Els més petits de tots, els alumnes d’educació infantil, van triar la gallineta cega, la bomba, conills i caçadors i la petanca.
Al cicle inicial van optar per la gallineta cega, el mocador, la petanca i moros i cristians.
Els del cicle mitjà van preferir jugar a bales, gomes, mocador i la xarranca.
I per últim, els que van treballar moltíssim i molt bé durant el matí, a la tarda van practicar uns quants esports olímpics com bàsquet, hoquei, volei i bàdminton.
El fred intens d’aquest dia de Febrer, no va poder deslluir un dia tan bonic per a tots!
Des de l’escola voldríem agrair la bona feina realitzada per la Noèlia i el Joan que, a més de preparar-ho tot, han tingut feina extra amb l’alumnat. Era molt important que, tant els grans que ensenyaven com el petits que jugaven, tingueren la informació i el coneixement necessari per treure-li el màxim de profit a l’estona de joc, i això va ser una realitat gràcies a aquesta feina. Enhorabona tambè a tots dos!
Amb aquest tipus d’activitats comprovem que la interacció entre grans i petits a l’escola inculca en tots ells uns valors que mica en mica la nostra societat ha anat deixant de costat.
Insistirem en aquest tipus de plantejaments sumant-los a l’apadrinament lector i les sortides i activitats de cicle!
Haber como recuperamos el tiempo que han perdido jugando, mientras en otros colegios han estado trabajando.
No comparteixo que hagin estat perdent el temps, però destacar que jugant s’aprén molt i les relacions interpersonals s’enriqueixen amb aquest tipus de plantejaments. Els valors personals no estan als llibres i els infants necessiten de les interrelacions que es donen mentre juguen per avançar en el seu procés d’aprenentatge.
El meu fills va venir encantat. Amb sis anys, m’explicava jocs (que jo havia jugat de petita) i pensaba que avui, amb la tecnología, mai, els mues fills jugarien.
Estic encantada!!!!! Gràcies a tots.